Po několikaměsíčním jednání se na tom s Googlem dohodli zástupci největšího oborového portálu Dokempu.cz a v uplynulých dnech podepsali v Curychu příslušnou smlouvu. Informoval o tom zástupce Dokempu.cz Jaroslav Skalka.
"Příprava exportu dat již začala, implementace do Google map proběhne po nezbytném testování odhadem v říjnu nebo listopadu," řekl Skalka. Podle něj tento krok zvýší povědomí o českých kempech v zahraničí a může případně pomoci zvrátit nepříznivý trend z posledních let, kdy hostů v kempech ubývá.

Spolupráce s Googlem není podle Skalky založena na penězích, ale na oboustranné výhodě. Google nabídne další službu svým uživatelů, portálu Dokempu.cz se zase zvedne návštěvnost. Společnost FT online, která Dokempu.cz provozuje, navíc jedná s Googlem o podobné spolupráci i v oblasti penzionů.

Tuzemské kempy se poslední dobou potýkají s úbytkem hostů. Loni počet kempařů klesl o 8,5 procenta, letos v pololetí byl meziroční pád ještě strmější. Propojení kempů s Googlem proto uvítal analytik agentury CzechTourism Martin Košatka.
"Téměř dvě třetiny zahraničních návštěvníků uvádí jako primární zdroj informací o České republice internet," řekl Košatka. Zároveň upozornil na fakt, že drtivá většina turistů přijíždí do ČR bez pomoci cestovních kanceláří.

Plánování cest jim přitom umožňují stále častěji nejmodernější internetové aplikace jako jsou Google Earth, Google Maps, Streetview nebo virtuální svět Second Life. "Potenciální turista pak z místa svého domova zjistí pouhým kliknutím na položku mapy všechny potřebné informace o dané destinaci," řekl Košatka.

Na internetu také vznikají sociální sítě, kde může turista jediným kliknutím myši doporučit danou zemi tisícům dalších uživatelů.